AJUDA

A continuació es detalla el funcionament general de les diferents seccions i eines de comunicació de la web. Si desitja consultar una descripció detallada de cadascuna d'elles, pot fer-ho consultant el manual d'usuari de l'aplicació:

 Sol·licitud de compte d'usuari

Un usuari anònim pot consultar totes les pàgines públiques de l'aplicació, consultar les notícies i esdeveniments de l'agenda i llegir els missatges dels fòrums i les entrades de blogs publicades pels usuaris.

No obstant això, si vol participar en els fòrums o comentar les entrades de blogs, haurà obligatòriament de sol·licitar un compte d'usuari.

Per a això ha de seguir els següents passos:

  • Prémer l'enllaç "Crear nou compte" que es troba en la capçalera de totes les pàgines
  • Quan es carregui la pàgina, emplenar els següents camps:
    • Usuari: el nom d'usuari que s'utilitzarà en l'aplicació. Si algú ja està usant aquest nom d'usuari no es permetrà tornar a utilitzar-lo.
    • Adreça de correu electrònic: un compte de correu electrònic vàlid al qual s'enviarà el codi d'activació del compte. Si algú ja ha utilitzat aquest compte per crear un usuari no es permetrà tornar a utilitzar-la.
    • Nom: el nom real de l'usuari.
    • Cognoms: els cognoms reals de l'usuari.
    • Acceptació de la LOPD: marcant aquesta casella, l'usuari accepta que les seves dades personals es guardin en una base de dades a efectes de gestió del seu compte.
    • Subscripció a Butlletí de CENTAC (opcional): si es marca aquesta casella, l'usuari accepta rebre en el seu correu electrònic els butlletins que enviïn els administradors des de l'aplicació.
    • CAPTCHA: aquesta és una eina per evitar que els sistemes d'enviament de correu brossa (correus no autoritzats) creen usuaris de manera automàtica. L'usuari ha d'introduir en el camp de text les lletres que apareixen en la part superior del CAPTCHA. Els usuaris que no puguin llegir correctament les lletres poden sol·licitar una nova frase prement el botó marcat amb "Obtenir un nou repte" del propi CAPTCHA o sol·licitar una versió en àudio prement el botó marcat com "Obtenir un repte audible".
  • Quan s'hagin introduït els valors dels camps, prémer el botó "Crear nou compte". En fer-ho, s'enviarà un correu de confirmació a l'adreça de correu electrònic indicada per l'usuari.
  • Obrir el gestor de correu electrònic de l'usuari i seguir les instruccions que figuren en el missatge rebut. Bàsicament, s'indicarà a l'usuari que premi un enllaç a una pàgina de CENTAC en la qual es confirmarà l'existència de l'usuari.

Quan l'usuari confirmi el nou compte podrà accedir a l'aplicació identificant-se amb el seu nom d'usuari i la contrasenya que se li ha assignat.

Accés d'usuaris registrats

Per poder participar en els fòrums o enviar missatges als blogs, els usuaris primer han d'identificar-se en l'aplicació amb un usuari vàlid.

Per a això existeixen dos camps en la part superior denominats "Usuari" i "Contrasenya". Després d'introduir en ells les dades correctes d'un usuari existent i actiu, s'ha de prémer l'enllaç "Iniciar sessió".

Si les dades són correctes, es mostrarà a l'esquerra de les pàgines un menú identificant a l'usuari i mostrant una sèrie d'enllaços:

  • El meu compte:
  • Crear contingut: aquest enllaç presenta dos subenllaços:
  • Entrada de blog: des d'aquest enllaç es pot crear una nova entrada en el blog de l'usuari.
  • Tema del fòrum: des d'aquest enllaç es pot crear un nou tema en els fòrums de l'aplicació.
  • Resum de contingut: aquest enllaç porta a un llistat amb els últims continguts pujats a l'aplicació, ordenats per data de creació.
  • Acabar sessió: prement aquest enllaç s'acaba la sessió de l'usuari.

Multiidioma

Les pàgines de contingut de la web i l'interfície de l'aplicació estan disponibles en cinc idiomes: castellà, català, basc, gallec i anglès.

En la part superior esquerra de totes les pàgines de l'aplicació existeix una llista de cinc enllaços a cadascun d'aquests idiomes ("Bienvenido", "Benvingut", "Ongi etorri", "Benvido" i "Welcome"). Prement l'enllaç corresponent, la pàgina que estigui carregada en aquest moment canviarà a la seva versió en l'idioma seleccionat, i a partir de llavors la navegació es realitzarà en aquest idioma fins que es torni a seleccionar un altre.

Les notícies i esdeveniments de l'agenda s'introdueixen sempre en castellà.

Els usuaris poden introduir els continguts de blogs i fòrums en l'idioma que desitgin.

Cercador de continguts

En la capçalera de la pàgina existeix una caixa de text denominada "Cercador". Quan s'introdueixen un o més termes en aquesta caixa i es prem l'enllaç "Cercar" es carrega una pàgina amb el llistat d'elements de la web que compleixen els criteris de recerca.
Aquesta recerca es realitza sobre els continguts en HTML que es mostren a la pàgina. Després de realitzar aquesta recerca, si es prem la pestanya "Adjunts" del llistat, es repetirà la recerca però sobre el contingut dels diferents fitxers que s'hagin adjuntat a les diferents pàgines. Per exemple, si s'ha afegit un fitxer PDF a una notícia i en aquest fitxer s'inclou el terme cercat, el fitxer PDF apareixerà en els resultats de la recerca en aquesta pestanya.

Fòrums

Els fòrums de l'aplicació estan disponibles en la secció "Participa" > "Fòrums" de l'aplicació. S'arriba a ells prement l'enllaç "Participa" del menú principal i després l'enllaç "Fòrums" del menú secundari.

A la pàgina de fòrums es presenta un llistat de tots els fòrums disponibles. Prement en cadascun d'ells es mostra el llistat dels temes enviats al fòrum. I prement en els temes es mostren tant el missatge inicial com totes les respostes que s'han anat afegint al mateix.
Un usuari anònim pot accedir als fòrums i consultar els seus temes, però no pot participar en ells enviant els seus propis missatges o respostes. Per fer-ho primer ha de sol·licitar un compte d'usuari i identificar-se en l'aplicació.

Tots els usuaris registrats poden enviar missatges i respostes als fòrums, i editar els seus missatges o fins i tot esborrar un tema si és el creador original del mateix.

Existeix un tipus d'usuari denominat "Moderador de Fòrums i Blogs" que pot editar i esborrar qualsevol tema (a més de l'usuari "Administrador"). A més, els administradors de l'aplicació poden designar a un usuari qualsevol moderador d'un fòrum particular. En aquest fòrum, l'usuari tindrà els mateixos poders que un usuari de tipus "Moderador de Fòrums i Blogs".

Blogs

Quan es crea un nou usuari, aquest té automàticament l'opció d'escriure entrades en un blog de la seva propietat exclusiva. Sobre aquest blog podrà escriure les entrades que desitgi, prement els enllaços "Crear contingut" > "Entrada de blog".

Qualsevol usuari registrat pot afegir un comentari sobre l'entrada del blog d'un altre usuari, prement l'enllaç "Afegir nou comentari".
Un usuari pot editar o esborrar les seves entrades de blog o els seus comentaris en qualsevol moment. Un usuari "Administrador" o "Moderador de Fòrums i Blogs" pot editar o esborrar qualsevol entrada o comentari.

Notícies

Els usuaris de tipus "Autor" poden crear noves notícies que es publiquen de manera automàtica en la web. Les notícies apareixen ordenades de més recent a més antiga en la secció "Notícies", accessible des del menú principal, i també a la pàgina d'inici o a la secció apropiada del menú de la dreta que es mostra a les pàgines de l'aplicació.

Agenda

Els usuaris de tipus "Autor" poden crear nous esdeveniments de l'agenda que es publiquen de manera automàtica en la web. Els esdeveniments apareixen ordenats de més proper a més llunyà en la secció "Agenda", accessible des del menú principal, i també a la pàgina d'inici o a la secció apropiada del menú de la dreta que es mostra a les pàgines de l'aplicació.

Addicionalment, els esdeveniments poden consultar-se en el calendari que apareix a la dreta de les pàgines de l'aplicació. Aquest calendari mostra per defecte el mes actual amb el dia actual ombrejat i els dies que tenen esdeveniments subratllats. Es pot navegar per altres mesos prement els enllaços "Anterior" i "Següent".

Si es prem un dels dies subratllats (és a dir, que tenen esdeveniments programats) es carrega una pàgina amb les dades de l'esdeveniment, que inclouen l'organització que el convoca, el lloc, la descripció, etc.

Butlletins

Els administradors poden crear butlletins que s'enviaran via correu electrònic als usuaris. Per a això és necessari que els usuaris s'hagin subscrit als butlletins de l'aplicació durant la creació d'usuari.

En els butlletins s'inclouen resums dels continguts de la web seleccionats pels administradors, ja siguin notícies, esdeveniments de l'agenda o qualsevol altre tipus de contingut. Quan el correu els arribi als usuaris, aquests resums inclouran enllaços per accedir al detall de l'element dins de la web de CENTAC.

  • Patronos de CENTAC: El Corte Inglés, Fund. ONCE, Fund. Vodafone, Telefónica, Tüv Rheinland, CERMI, RPSD, Red. CEAPAT, CRE